chastens ادویه کرگدن درمانی میلیون استفاده

chastens: ادویه کرگدن درمانی میلیون استفاده قیمتی ترین گران ترین ارزشمندترین

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز علمی پزشکی معرفی طرح تحول سلامت در کشور عزیزمان ایران به عنوان بااهمیت ترین برنامه دولت

وزیربهداشت با بیان اینکه اجلاس مجمع جهانی بهداشت وقت مناسبی جهت انتقال تجارب کشورها هست، ایجاد معاونت اجتماعی و توجه به ظرفیت خیرین را اقدام مناسبی در جهت ب

معرفی طرح تحول سلامت در کشور عزیزمان ایران به عنوان بااهمیت ترین برنامه دولت

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ “مارگارت چان” دبیر کل شرکت جهانی بهداشت طی سخنانی در جریان نشست “توسعه پایدار” که در حاشیه هفتادمین نشست مجمع جهانی سلامت در ژنو برگزار شد، نقش کشور عزیزمان ایران در پیشبرد اهداف توسعه پایدار را ستودنی توصیف کرد.
ایران الگو کشورهای دنیا در حوزه سلامت
اجلاس حرکت به سوی توسعه پایدار به ریاست حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری هفتادمین مجمع جهانی بهداشت که با حضور وزرا و کارشناسان متفاوت دنیا در ژنو برگزار شد، تجربیات ایران، فنلاند، سوئد و تایلند که در حوزه سلامت موفق بودند، مورد بحث قرار گرفت.

عبارات مهم : ایران

در این جلسه در مورد دستاوردهای طرح تحول سلامت و شاخص های بهداشتی و مسیری که نظام سلامت کشور عزیزمان ایران جهت اجرای این طرح طی کرده نیز بحث و بررسی شد.
در اجلاس حرکت به سوی توسعه پایدار زن دکتر مارگارت چان، رییس شرکت جهانی بهداشت از جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به علت سرمایه گذاری مناسب در حوزه سلامت قدردانی کرد و به کشورهای حاضر توصیه کرد از نظام سلامت کشور عزیزمان ایران الگو برداری نمایند.

نقش بی بدیل کشور عزیزمان ایران در تاین منابع مالی حوزه سلامت/ قدردانی مدیر شرکت بهداشت جهانی از عملکرد ایران
“مارگارت چان” در این نشست که به ریاست حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور عزیزمان ایران برگزار شد، در سخنانش ۶ محور را جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار مورد توجه قرار داد و گفت: بایستی همکاری میان تمام بخش هایی که مرتبط با اهداف توسعه پایدار هستند اوج برود.
وی تصریح کرد: سطح خدمات درمانی بایستی اوج برود تا کشور ها قادر باشند به بحران های سلامتی تصویر العمل به موقع و سریع نشان دهند.
دبیر کل شرکت جهانی بهداشت با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی جهت اصلاح سطح سلامت، افزود: من می خواهم از نقش کشور عزیزمان ایران در این رابطه تقدیر کنم. به من اطلاع دادند که دولت کشور عزیزمان ایران در نظر دارد تا بودجه خدمات سلامت کشور را زیاد کردن دهد. من رهبری وزیر بهداشت کشور عزیزمان ایران را در این زمینه می ستایم و امیدوارم سایر کشور ها نیز همین روش را پیگیری کنند.
مارگارت چان با تاکید بر نقش تحقیق و نوآوری در اصلاح اوضاع سلامتی گفت: بدون فناوری ما قادر نیستیم به اهداف توسعه پایدار دست پیدا کنیم.
وی در آخر یادآور شد: مردم از سیاستمداران انتظار دارند که اوضاع سلامت جامعه را اصلاح بخشند.
ارائه طرح تحول سلامت در شرکت بهداشت جهانی
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کشورمان نیز در ابتدای این نشست گزارشی در رابطه با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه توسعه پایدار در کشور عزیزمان ایران ارائه و بیان کرد که دولت چشم انداز پنج ساله ای را در ۶ حوزه در جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار به اجرا گذاشته است.
وی اظهار داشت: کشور عزیزمان ایران طی سال های اخیر تلاش کرده تا سطح خدمات بهداشتی، دسترسی به دکتر و دارو را فراگیر و به خاص جهت اقشار محروم توسعه دهد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: پیشرفت های چشم گیری در رابطه با دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت و کم کردن نابرابری صورت گرفته که این مساله مرهون همکاری نهادهای غیردولتی، موسسات خیریه، شرکت های شخصی و نهادهای مستقل است.
وی در ادامه اظهاراتش، تلاش جهت «تقویت نظام اطلاعات سلامت»، «مبارزه با نابرابری جهت دسترسی به خدمات بهداشتی»، «تقویت همکاری نهادهای غیردولتی» و «افزایش اطلاع رسانی اجتماعی» را از جمله مهمترین راهکارهای دولت کشور عزیزمان ایران جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار عنوان کرد.
در ادامه این نشست گزارشی ویدئویی از تحولات صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامتی در کشور عزیزمان ایران ارائه شد.
انتقال تجارب موفق حوزه سلامت کشور ها از بااهمیت ترین های دستاوردهای اجلاس ژنو
سیدحسن هاشمی وزیربهداشت در حاشیه اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو، درخصوص اجلاس حرکت به سوی توسعه پایدار که با ریاست کشور عزیزمان ایران تشکیل شد، گفت: هفتادمین اجلاس شرکت جهانی بهداشت درحال برگزاری است و در این اجلاس وزرای بهداشت و کارشناسان از تمام کشورهای دنیا شرکت می کنند.
وی افزود: در نخستین روز اجلاس، جلسه ای داشتیم که با همکاری وزرا و کارشناسان متفاوت دنیا برگزار شد، در این جلسه در مورد دستاوردهای طرح تحول سلامت بحث شد و شاخص های بهداشتی و مسیری که طی کردیم، نیز مطرح گردید. کشورهای دیگر نیز تجارب خود را مطرح کردند. مباحث خوب پیش رفته و جمع بندی های خوبی شد.
هاشمی عنوان کرد: نظام بهداشتی ایران، به خاص مشارکتی که نظام در امر سلامت داشته، اعم از حمایتهای مقام معظم رهبری، مدیر جمهور و همچنین دولت سلامت محور و مجلس که حمایت های خوبی ارائه کرده، مورد توجه کشورهای دیگر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: البته بعضی از کشورهای اروپایی هم در اینکه سیاست مداران خود را متقاعد کنند، تا عنوان مهم سلامت حمایت شود، موفق بودند. جهت آن ها جالب بود که در کشور عزیزمان ایران دولت و مجلس و بخش های دیگر سیاست گذاری دولت، حمایت خوبی از سلامت کردند.
وزیربهداشت گفت: صحبت هایی که در این جلسه مطرح شد، زیاد از معرفی طرح تحول سلامت بود چراکه آن ها با طرح تحول تقریبا آشنا هستند، در سه سال اخیر در مورد طرح تحول زیاد صحبت شده، لذا آنچه مطرح شد، تجربیات ما جهت بخشی از استراتژی کشور عزیزمان ایران در حوزه سلامت بود که در جهت توسعه پایدار تعریف شده است هست.
کارنامه خوب وزارت بهداشت به مدد معاونت اجتماعی و خیرین
وی ادامه داد: در این جلسه بر روی تجربیات ایران، فنلاند و سوئ و تایلند که در حوزه سلامت موفق بودند، بحث شد، هر کدام از این کشور ها در یک یا چند بخش برنامه ها و تجاربی را پشت سر گذاشته بودند که حائز اهمیت و انتقال به سایر کشور ها هست. در این تجربیات درس هایی نهفته است که بقیه کشور ها هم می توانند از آن استفاده کنند.
هاشمی تاکید کرد: بنابراین نقایص موجود را می توان با درنظر گرفتن تجربیات کشورهای دیگر اروپایی برطرف کرد، دو کشور اروپایی که جزو عالی ترین ها هستند، فنلاند و سوئد است که دستاوردهای آن ها در این جلسه مطرح شد که کشور تایلند نیز در بخش هایی خوب کار کرد.
وزیر بهداشت با تاکید بر عملکرد خوب حوزه سلامت، تصریح کرد: کشور عزیزمان ایران نیز در بعضی از حوزه ها کارنامه خوبی دارد، ایجاد معاونت اجتماعی و استفاده از ظرفیت خیرین اقدام مناسبی بود که انجام شد.
وی گفت: روابطی که وزارت بهداشت با سایر وزارتخانه ها دارد، ازجمله نقاط مثبت ماست که مورد توجه سایر کشور ها قرار گرفت. یافتن زبان یکسان با سایر وزارتخانه ها می تواند در سازندگی زیاد کشور کمک کننده باشد؛ بنابراین نمی توان گفت، یک نظام سلامت کارآمد در یک کشور وجود دارد که جامع و بدون نقص و قابل تعمیم به همه هست.
هاشمی تصریح کرد: فرهنگ ها، اقلیم ها و توانمندی ها در هر کشوری تفاوت دارد و استفاده از تجربیات بافایده همه کشور ها می تواند حرکت به سمت یک نظام کارامد سلامت را تسهیل کند.
گسترش همکاری های دوجانبه محور دیدارهای وزیر بهداشت کشور عزیزمان ایران با همتایان خارجی
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور عزیزمان ایران در روز اول سفرش به ژنو، بعد از شرکت در نشست تخصصی «توسعه پایدار» با زن افضل طرار وزیر بهداشت پاکستان دیدار و گفت: وگو کرد. طرفین در این دیدار راجع به توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه سلامت به خاص جلوگیری از شیوع بیمارهای واگیردار گفت وگو کردند.
در این نشست زن دکتر “سانیا نیشتر” نامزد دبیر کل شرکت جهانی بهداشت نیز حضور داشت، زن نیشتر در این نشست ضمن اذعان به تلاش های دولت کشور عزیزمان ایران در اصلاح اوضاع بهداشت اجتماعی، مدعی شد که کشور عزیزمان ایران یکی از نمونه های بارز پیشرفت در حوزه سلامت در منطقه به حساب می آید.
وی همچنین نقش برجسته و فعال کشور عزیزمان ایران در دنیا اسلام را شایسته ستایش دانست و مدعی شد که چنانچه او به مقام دبیر کلی شرکت جهانی بهداشت گزینش شود، از تجربیات و همکاری کشور عزیزمان ایران در این شرکت استفاده خواهد کرد.
دیدار با وزیربهداشت قزاقستان
هاشمی متعاقب این دیدار، با “یلژان بیتانو” وزیر بهداشت قزاقستان دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر بهداشت در این دیدار از وی دعوت به عمل آورد تا ضمن سفر به کشور عزیزمان ایران از ظرفیت های بهداشتی کشورمان و تحولات صورت گرفته طی سال های اخیر دیدن کند.
هاشمی عنوان کرد: روابط اقتصادی میان کشور عزیزمان ایران و قزاقستان طی سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته، ولی در زمینه بهداشت و دارو چندان رضایت بخش نبوده هست.
وی ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه سلامت، تصریح کرد که دو کشور همچنین قادر خواهند بود تا در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری های غیرواگیر بایکدیگر همکاری کنند.
وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به ظرفیت های علمی و دانشگاهی کشورمان بیان کرد که کشور عزیزمان ایران آمادگی دارد تا در این زمینه همکاری هایش را با قزاقستان توسعه دهد.
وی در آخر تاکید کرد: ما از هر اقدامی جهت گسترش همکاری های دو جانبه با قزاقستان استقبال می کنیم.
وزیر بهداشت قزاقستان نیز ضمن استقبال از دعوت وزیر بهداشت کشورمان جهت سفر به ایران، متقابلا از وی جهت سفر به قزاقستان دعوت به عمل آورد. وی همچنین خواستار توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه خدمات بهداشت، به خاص مقابله با شیوع بیماری های غیرواگیر شد.
لزوم زیاد کردن تعاملات حوزه دارویی کشور عزیزمان ایران و ایتالیا
وزیر بهداشت کشورمان بعد از آن با زن “بیتریس لورنزین” وزیر بهداشت ایتالیا دیدار کرد.
حسن قاضی زاده هاشمی در این دیدار بیان کرد: دو کشور خواهان اصلاح روابط در تمام حوزه ها هستند و یکی از حوزه هایی که می تواند مورد نشانه باشد حوزه سلامت هست.
وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی نیز دو کشور می توانند از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.
وزیر بهداشت کشورمان تصریح کرد: ما در ایران، طرح مقابله با بیماری های غیر واگیر را شروع کردیم و می توانیم تجربیاتمان را با متخصصین ایتالیایی به اشتراک بگذاریم.
وی ادامه داد: همکاری های خوبی میان مراکز عملی و دانشگاهی کشور عزیزمان ایران و ایتالیا ایجاد شده، ولی در زمینه دارویی هنوز نیازمند پیشرفت هستیم که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وزیر بهداشت ایتالیا نیز در این نشست، ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه در حوزه سلامت، تاکید کرد که دستور پیگیری و اجرایی شدن تفاهمی که با کشور عزیزمان ایران در سال ۲۰۱۶ در رابطه با گسترش همکاری های حوزه سلامت به امضاء رسید، را صادر کرده هست.
هاشمی در آخرین دیدار دیروزش با “روری استوارت” معاون وزیر توسعه بین الملل انگلیس دیدار و ابراز آمادگی کرد که در جریان دیدارش با “جرمی هانت” وزیر بهداشت انگلیس، سطح همکاری ها در حوزه سلامت را گسترش دهند.
گفتنی است مجمع جهانی بهداشت با حضور ۱۹۴ کشور عضو شرکت بهداشت جهانی از اول تا دهم خرداد به میزبانی ژنو در حال برگزاری است و وزیر بهداشت کشورمان به همراه هیاتی بلند پایه از جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در این مجمع هر سال شرکت کرده اند.
وظایف مهم مجمع جهانی سلامت جهانی که نهاد عالی تصمیم گیرنده شرکت بهداشت جهانی محسوب می شود، سیاستگذاری، نظارت بر خط مشی مالی و بررسی و تائید بودجه پیشنهادی این شرکت است.
مجمع جهانی سلامت بالاترین مرجع سیاستگذاری بهداشت در سطح جهانی است که از وزرای بهداشت کشورهای عضو تشکیل شده است است.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: ایران | سلامت | بهداشت | همکاری | بهداشت | سلامتی | بهداشتی | وزیر بهداشت

معرفی طرح تحول سلامت در کشور عزیزمان ایران به عنوان بااهمیت ترین برنامه دولت

معرفی طرح تحول سلامت در کشور عزیزمان ایران به عنوان بااهمیت ترین برنامه دولت

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه